روند تکامل آرم کمپانی های تلفن همراه

اخبار کمپانی ها 24 فروردین 94
روند تکامل آرم کمپانی های تلفن همراه
4.67 (93.33%) 3 votes

چه علتی باعث می شود یک برند معروف شود ؟ همیشه موفقیت خود به خود به وجود نمی آید موفقیت در برند سازی شامل خدمات خوب ، وفاداری و حتی انتخاب یک لوگو خوب می باشد ! که باعث می شود در بازاربابی بیشتر بتوان تمرکز کرد . در اینجا چند برند از برندهای معروف تلفن همراه را آماده کرده ایم که به مرور زمان تکامل داشته اند و توانسته اند به یک آرم زیبا و قدرتمند تبدیل شوند . پس ما را در دبلیو موبایل همراهی کنید تا این برند ها را بیشتر بشناسیم …

لوگو برند موبایل

 

نوکیا

ریشه های شرکت نوکیا را می توان به تاسیس یک آسیاب خمیر چوب که در سال ۱۸۶۵ در جنوب غربی فنلاند راه اندازی شد، یافت. با این حال، سال ۱۸۷۱ بود که نام شرکت رسما Nokia Ab نهاده شد. در دهه های پس از آن، نوکیا در زمینه ساخت محصولات لاستیکی، سیم برق و همچنین کسب و کار تولید برق فعالیت داشته است. در اوایل سال ۱۹۶۰ بود که این شرکت شروع به تولید دستگاه های الکترونیکی کرد، که راه را برای تبدیل نوکیا به عنوان بازیکن اصلی بازار تلفن همراه هموار کرد.

nokia logos

 

ال‌جی

تاریخ تاسیس شرکت LG به سال ۱۹۵۸، برمی گردد زمانی که یک شرکت شیمیایی کره ای به نام Lak-Hui GOLDSTAR تاسیس شد. بعد ها به یک نام که در تولید لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی فعالیت داشت شناخته شد. از جمله اولین محصولات تولیدی این شرکت رادیو و تلویزیون بود. در سال ۱۹۹۷، نام این شرکت به Lucky GoldStar تغییر یافت که مخفف آن LG می شد، و در نتیجه تصمیم گرفت آرم خود را به دنیا معرفی کرد. این آرم شبیه به صورتی درحال لبخند زدن طراحی شده است.

lg logos

 

اپل

انتخاب نام اپل توسط استیو جابز از دو نظر هوشمندانه بود، یکی این که تفریبا همه سیب را دوست دارند و سیب یک حس خودمانی بودن برای ما همراه دارد که برای شروع تولید کامپیوتر خانگی که پیشتر به خاطر بزرگی و زمختی مورد پسند کاربران نبود قدم خوبی بود. دلیل دوم هم این بود که اپل با حرف A شروع می شود و این باعث می شد که نام اپل بالاتر از نام IBM و دیگر شرکت های بزرگ تولید کننده کامپیوتر آن زمان قرار گیرد. اولین طراحی آرم اپل، به ۱ آوریل سال ۱۹۷۶ برمی گردد که اسحاق نیوتن را درحال خواندن یک کتاب در زیر درخت سیب نشان می داد. این آرم پیچیده بود و با سیاست های استیو جابز هم خانی نداشت پس یک سال بعد به یک تصویر ساده از یک سیب تغییر کرد. گاز روی سیب هم برای این است که مردم سیب را با گیلاس اشتباه نگیرند، و طراحی نوار رنگین کمان بر روی آن برای روح بخشی آرم به آن اظافه شد.

apple logos

اچ‌ تی‌ سی

اچ‌تی‌سی به عنوان یک تولید کننده کامپیوترهای نوت بوک کار خود را آغاز کرد و قبلا به عنوان یک شرکت با تکنولوژی سطح بالای کامپیوتری شناخته می شد. با این حال این شرکت به سرعت به ساخت تلفن های همراه روی آورد. اچ‌تی‌سی در ابتدا برای دیگر شرکت ها محصول تولید می کرد و آن ها را تحت مارک های مربوطه همان شرکت ها به فروش می رساند.

htc logos

 

سامسونگ

نام “سامسونگ” در فرهنگ کره ای به عنوان “سه ستاره” توضیح داده می شود و طراحی نام سامسونگ ریشه فرنگی دارد. این شرکت در سال ۱۹۳۸ شروع به کار کرد، در آن زمان سامسونگ یک شرکت تجاری کوچک بود که در زمینه مواد غذایی فعالیت می کرد. در سال ۱۹۶۹، سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شده بود. این شرکت می خواست در عرصه بین المللی، وارد شود و لوگوی جدیدی که در این سال معرفی کرد ممکن است یک قدم به سوی دستیابی به این هدف بوده باشد. آرم سه ستاره تا سال ۱۹۹۳ بخشی از آرم سامسونگ را تشکیل می داده است. اما مفهوم آرم فعلی سامسونگ چیست؟ شکل بیضی این آرم نشان دهنده انعطاف پذیری و سادگی است در حالی که رنگ آبی نماد ثبات، قابلیت اطمینان، و مسئولیت اجتماعی شرکت است.

samsung logos

 

موتورولا

تاریخ تأسیس موتورولا به سال ۱۹۲۸ بر می‌گردد که پاول گالوین در یک کارخانه در ایلینوی شیکاگو سرمایه‌گذاری کرد. اولین محصول این کارخانه حذف کننده باتری بود که به مصرف کنندگان اجازه استفاده از جریان برق خانگی را در رادیو می‌داد. در دهه ۱۹۳۰ شرکت به تولید رادیوهای ماشین با نام تجاری موتورولا پرداخت. بطور همزمان بخشهای رادیوی خانگی و پلیس نیز در شرکت ایجاد شد. در سال ۱۹۴۷ نام کارخانه به موتورولا تغییر یافت.

motorola logos

سونی

سونی برای اولین بار طراحی آرم خود در سال ۱۹۵۵، ثبت کرد اما آن را به سرعت با یک طرح ساده تر جایگزین کرد. اگر تغییرات جزئی در فونت حروف را نادیده بگیریم، آرم سونی بیش از ۵۰ سال است که تقریبا همانگونه باقی مانده است. سونی در یک آگهی سرگرم کننده در سال ۱۹۸۱، یک مسابقه طراحی آرم بین المللی با شعار “هر کسی می تواند یک لوگوی جدید برای این نام تجاری ارائه کند” راه اندازی کرد. همانطور که شما احتمالا حدس می زنید، هیچ یک از طرح های ارائه شده به مزاج کارفرمایان سونی خوش نیامده است.

sony logos

 


اگر مطالب سایت دبلیوموبایل برایتان مفید بود لطفا عضو کانال تلگرام سایت شوید .

https://telegram.me/wmobile

هر هفته به اعضای کانال یک دستگاه تبلت به قید قرعه اهدا می شود .

مطالب مرتبط با روند تکامل آرم کمپانی های تلفن همراه

نظرات خود را در رابطه با این موضوع درمیان بگذارید